درگاه بدون اي پي درگاه بدون اي پي .

درگاه بدون اي پي

اركان پرونده براي رعايت تكليف

1. موضوع تعهد: موضوع تعهد ممكن است مالي باشد مانند انتقال مالكيت يا غير مالي مانند انجام عمل بدون انجام آن.

2. متعهد: مديون ممكن است يك، دو يا چند نفر باشد.

3. رابطه حقوقي: ركن سوم تعهد، نوع رابطه حقوقي است كه متعهدله را مكلف به انجام يا خودداري از انجام كاري به نفع متعهد مي كند كه ممكن است ناشي از عقد يا شرط قانوني باشد; بر اين اساس گفته مي شود: التزام يك عمل ازدواج است.

مبحث اول: اركان پرونده براي رعايت تكليف

گفتار 1: وجود تعهد قانوني يا قراردادي

اولين موضوع در مورد تعهد به ايفاي تعهد، وجود عامل ايجاد تعهد يا الزامات است، اگرچه منشأ اين الزامات يا تعهدات ممكن است قرارداد يا قانون به شرح زير باشد:

1. منشأ تعهدات و الزامات «قرارداد» است: در اين صورت شخص مكلف به انجام يا خودداري از انجام يا ملزم به انتقال اموال، منافع يا حقوق به شخص ثالث به موجب قرارداد است. مبناي اين نوع انتقال و انجام تعهدات، قرارداد طرفين است نه قانون

2. منشأ تعهدات و الزامات «ضمانت اجباري» است: ضمانت نامه اجباري با الزامات خارج از قرارداد زماني معنا پيدا مي كند كه شخصي به مال، جان يا حيثيت شخص ثالث لطمه وارد كند. كندي بدون قرارداد بين طرف آسيب ديده يا علت حادثه. مبناي ضمان قانون است نه قرارداد.

قانونگذار در ماده 307 ق.م موارد زير را از دلايل ضمان قهري دانسته كه به اختصار توضيح مي دهيم:

1-2. تجاوز به عنف و آنچه در قاعده تجاوز قرار مي گيرد: در تعريف تجاوز مقرر شده است كه تجاوز به عنف، غصب خودسرانه حق ديگران، و گرفتن مال ديگران بدون اجازه است.

2-2. تخريب: تخريب جمع ويراني و وسيله تخريب و تخريب و سوزاندن است و شرعاً به اين معناست كه عمداً يا سهواً بدون اذن مالك مال ديگري را تخريب كند و به دو صورت تخريب مستقيم است و قابل يافتن است.

2-3. تسبيب: تسبيب در لغت به معناي تاندون يا عامل است. اما از نظر حقوقي، علماي حقوق علت را اين گونه تعريف كرده اند: «در مورد اتلاف مال مستقيماً مسئول ضرر نيست، بلكه مقدمه اي بر ضرر مي كند». در مورد ارتباط علت و عامل، عامل مسئول است نه علت، مگر اينكه علت آنقدر قوي باشد كه ضرر معمولاً مستند به آن باشد.

4-2. تكميل: اگر شخصي به دستور شخص ديگري كه معمولاً يك عمل پرداختي است، عمل كرده باشد، يا آن شخص عادتاً خود را براي انجام چنين عملي آماده كند، نماينده مستحق اجرت المثل عمل خود است، مگر اينكه ثابت شود كه قصد انجام آن را داشته است. انجام دهيد. فعل (ماده 336 ق.م.) و نيز كسي كه عمداً يا سهواً چيزي را كه مستحق آن نيست دريافت مي كند، مكلف است آن را به صاحب آن تسليم كند يا اگر گمان نادرست بدهكار باشد بايد آن را بپردازد. بدهي. و حق دارد آن را به كساني كه به ناحق گرفته اند برگرداند.

نامه دوم: درخواست وفاي متعهدله يا انقضاي مدت انجام

ادعاي تعهد به انجام تعهد اين است كه با وجود درخواست متعهدله يا انقضاي مدت مقرر در قانون يا قرارداد، متعهدله به تعهد خود عمل نكرده باشد.

.

https://independent.academia.edu/JennyTucker496

http://jobs.ict-edu.uk/user/arturopena2/

http://ict-edu.uk/user/arturopena2/

https://my.carthage.edu/ICS/Academics/EXS/EXS_3070__UG16/RC_2017_UNDG-EXS_3070__UG16_-01/Announcements.jnz?portlet=Announcements&screen=View+Post&screenType=next&&Id=4099c023-adad-4663-8eb3-3748a97cfe35

https://ezغير مجاز مي باشد.cityu.edu.hk/login?url=https://www.vakilagah.com/

http://entrance-exam.net/forum/members/arturopena2.html

http://history.lib.ntnu.edu.tw/wiki/index.php/%E4%BD%BF%E7%94%A8%E8%80%85:ArturoPena2

https://www.pubpub.org/user/arturo-pena

https://sarscoviki.app.vanderbilt.edu/wiki/User:ArturoPena2

https://bbs.pku.edu.cn/v2/jump-to.php?url=https://www.vakilagah.com/

https://connect.nl.edu/NLU-Strategic-Plan-2011-2016/blog/Lists/Comments/AllComments.aspx

https://gitlab.bsc.es/ArturoPena2

http://charma.uprm.edu/twiki/bin/view/Main/ArturoPena2

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ دى ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۲۶:۲۹ توسط:sam موضوع: نظرات (0)